Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Polska - moja ojczyzna.

KSZTAŁTOWANIE   POSTAWY    PATRIOTYCZNEJ  W PRZEDSZKOLU

SCENARIUSZ  ZAJĘĆ  DLA  DZIECI  6-LETNICH

 TEMAT: Moja Ojczyzna- poznanie symboli narodowych.

 Przebieg  zajęcia

1.Powitanie: Witam wszystkich, którzy mają  krótkie włosy, uśmiechnięte buzie…itp.

2.. Zabawa Skojarzenia

 Nauczyciel mówi słowa, a dzieci tworzą własne skojarzenia:

Warszawa- miasto, stolica Polski

Bałtyk- morze, duża woda

Wisła- płynie przez Warszawę, rzeka, woda..

Syrenka- pół- ryba, pół- kobieta, herb…

4. Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego  Co to jest Polska?

5. Rozmowa nt.. treści  wiersza:

- Jak nazywa się kraj, w którym żyjemy?

- Co to jest Polska? .

- W jakim języku mówimy do siebie?

6. Całościowe rozpoznawanie wyrażenia: Mapa Polski i umieszczenie go obok mapy konturowej Polski.

7. Zabawa ruchowa przy piosence Polskie ABC

8. Umieszczenie na mapie konturowej   rysunku morza i napisu: MORZE, rysunku

     gór i napisu: GÓRY .

9. Wyjaśnia pojęcie symbol- znak.

10Poznanie flagi  Polski w oparciu o wiersz Cz. Janczarskiego „Barwy ojczyste”.

   Pytania:

   -O czym jest mowa w wierszu?

  - Jakie kolory ma nasza flaga?

    - Co oznaczają kolory?

11.Zapoznanie z kolejnym  symbolem- hymnem. Wysłuchanie  hymnu Polski przy

       zachowaniu  odpowiedniej postawy.

12. Rozmowa na temat hymnu:

      Określenie nastroju wysłuchanego utworu. Wyjaśnienie, w jakich sytuacjach jest grany

      i jak należy zachować się podczas słuchania i śpiewania. Próba śpiewu hymnu .

13. Poznanie symbolu Polski- godła na podstawie „Legendy o Lechu, czechu i Rusie”.

14. Rozmowa  w oparciu o treść wysłuchanej legendy.

15.Wspólne podsumowanie: Symbole Polski to: hymn, godło i flaga. Umieszczenie symboli  

      Polski  i napisów obok mapy konturowej.

16. Praca plastyczna:

     Wykonanie flagi – dziecko łączy dwa paski papieru: czerwony i biały-

      przykleja   do patyka( wykałaczki).

     Godła –  wykleja kontur orła znajdujący się na czerwonym tle  kawałkami styropianu.  17.Omówienie i ocena prac.  Wystawka prac.

18. Podsumowanie zajęć.

 

Sierpień 2014
20
Środa

To już było...

Odwiedza nas 16 gości oraz 0 użytkowników.